Rezultate cautare : returnare

Retur produse
Nu sunt multumit de produsul primit. Cum il pot returna?

Pentru produsele achizitionate online tot ce trebuie sa faci este sa inregistrezi cererea de retur din sectiunea “Retur produse” a contului tau. Termenul de retur pentru comenzile online este de 14 zile calendaristice din momentul intrarii in posesie a produsului.

Ti-a fost de ajutor acest raspuns?
Citeste mai mult despre
Retur produse
Care este termenul in care pot retuna un produs achizitionat online?

Poti solicita returul in maxim 14 zile calendaristice de la receptionarea produsului.

Ti-a fost de ajutor acest raspuns?
Retur produse
Care este termenul de solutionare a unei cereri de retur?

Termenul maxim de solutionare este de 14 zile calendaristice de la inregistrarea cererii de retur.

Ti-a fost de ajutor acest raspuns?
Citeste mai mult despre
Retur produse
Am primit e-mail-ul de confirmare a inregistrarii cererii de retur. Cum procedez in continuare?

Dupa ce ai inregistrat o cerere de retur, aceasta este analizata de catre echipa de specialisti. Daca aceasta este aprobata, trebuie doar sa pregatesti produsul pentru transport, vom inregistra noi o comanda de ridicare a produsului de la adresa mentionata in cerere. Te tinem la curent cu statusul solicitarii de retur pe email.

Ti-a fost de ajutor acest raspuns?
Citeste mai mult despre
Retur produse
Exista produse pe care nu le pot returna daca au fost desigilate?

Da, unele produse nu se pot returna daca au fost desigilate. Cateva exemple sunt: licentele software, jocurile, produsele de ingrijire si igiena personala, accesoriile medicale precum termometrele, consumabilele etc. Consulta regulamentul complet pentru renuntarea la cumparare.

Ti-a fost de ajutor acest raspuns?
Citeste mai mult despre
Retur produse
Retur in 14 zile

Pentru ca ai posibilitatea sa soliciti returnarea produselor cumparate online in termen de 14 zile de la achizitie iti prezentam pasii ce trebuie sa ii urmezi pentru a depune cererea din contul tau de client. In acelasi timp, mai jos regasesti si regulamentul complet pentru renuntarea la cumparare.

PASUL 1:

Acceseaza rubrica “Contul meu” si selecteaza “Retur produse”.

PASUL 2:

Iti vor fi afisate comenzile eligibile pentru retur.

Selecteaza butonul “Vezi factura” din dreptul comenzii pentru a fi afisate facturile emise pentru comanda ta, facturi eligibile pentru retur.

PASUL 3:

Selecteaza butonul “Vezi” din dreptul facturii pentru a deschide cererea de retur.

PASUL 4:

Selecteaza produsul/ produsele pentru care doresti returul, completeaza datele tale pentru finalizarea cererii si apasa butonul “Trimite”. Pentru fiecare produs selectat este necesar sa alegi cantitatea si motivul solicitarii returnarii.

PASUL 5:

Dupa transmiterea cererii de retur urmeaza sa primesti pe email notificarea de inregistrare urmand ca produsul sa fie ridicat prin curier de la locatia notata.

Produsul va fi verificat urmand sa primesti pe email decizia cu privire la solicitarea de retur.

 

Regulament privind serviciul de retur gratuit

Renuntarea la cumparare reprezinta un serviciu gratuit oferit clientilor ALTEX ROMANIA S.R.L., societate comerciala cu raspundere limitata, organizata potrivit legii romane, cu sediul in Orasul Voluntari, judetul Ilfov, Soseaua Bucuresti-Nord nr.10, Global City Business Park, cladirea O 1.1., etajele 9 si 10, inregistrata la Registrul Comertului cu nr. J23/2611/2016, numar de inregistrare fiscala RO 2864518.

Prin acest serviciu, clientii Media Galaxy pot returna gratuit in termen de 14 zile calendaristice produsele cumparate din magazinele din reteaua nationala Media Galaxy si de pe www. mediagalaxy.ro , conform Termenilor si Conditiilor de retur prevazute in prezentul Regulament.

Acest serviciu nu afecteaza dreptul de retragere prevazut de O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, pentru contractele incheiate la distanta sau contractele incheiate in afara spatiilor comerciale Media Galaxy.

Clientii care renunta la cumparare, solicitand returul unui produs, se vor supune regulilor prezentului Regulament, acceptandu-l in integralitate.

Clientii Media Galaxy sunt beneficiarii directi ai acestui serviciu gratuit.

Acestia pot fi persoane fizice  sau persoane juridice care au achizitionat produse din reteaua de magazine Media Galaxy sau de pe www.mediagalaxy.ro, fiind titularii facturii sau ai bonului fiscal (persoane fizice) sau reprezentantii persoanei juridice titulare a facturii fiscale Media Galaxy.

 

Cum puteti returna produsele achizitionate de la Media Galaxy?

Produsele cumparate din magazinele din reteaua Media Galaxy sau de pe www.mediagalaxy.ro pot fi returnate  in termen de 14 zile calendaristice:

  • in orice magazin Media Galaxy din tara, cumparatorul predand personal produsul unui reprezentant Media Galaxy,
  • prin completarea Formularului de Retur afisat pe site la sectiunea Suport Clienti accesibil din contul de utilizator al site-ului https://mediagalaxy/cont/retururi/,  in cont "Cereri returnare" sau
  • declaratie neechivoca in care cumparatorul isi exprima decizia de retragere din contract, a carei primire va fi confirmata (hartie, mail sau fax).

Termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza:

  • de la data cumpararii produsului in cazul in care acesta a fost achizitionat in magazin;
  • de la data livrarii produsului in cazul in care produsul a fost achizitionat de pe www.mediagalaxy.ro ; in cazul unei comenzi care contine mai multe produse, termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza de la data livrarii ultimului produs din comanda.

Cumparatorul are dreptul de a se retrage din contractul de vanzare fara a fi nevoit sa justifice decizia si fara a suporta alte costuri.

In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin.

Purtati raspunderea pentru orice eventuala diminuare a valorii produselor, daca in urma verificarii conformitatii, proprietatilor si functionalitatii produselor se dovedeste ca aceasta devalorizare a fost cauzata de manipularea necorespunzatoare de catre dvs.

 

Conditiile referitoare la produsul returnat

Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare in care a fost cumparat sau livrat:

  • Sa aiba toate componentele, accesoriile, inclusiv manual de utilizare si certificate de garantie;
  • Produsul trebuie sa fie returnat in conditii de siguranta, pe cat posibil in ambalajul original pentru a se evita deteriorarea acestuia la manipulare si/sau transport. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.

 

Produse care nu sunt acceptate la retur

  • Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au  fost desigilate de consumator, indiferent daca acestea au fost sau nu utilizate dupa desigilare (ex.: rezerve de periute dinti, casti in ear);
  • inregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare;
  • produse de ingrijire personala care au fost desigilate si utilizate (aparate de ras, epilatoare, aparate de tuns, aparate ingrijire corporala, periute de dinti, irigatoare bucale, perii rotative, termometre);
  • produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice sau electrice (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
  • software, licente desigilate (Sisteme de operare, aplicatii, etc.), jocuri desigilate;
  • cartuse desigilate, tonere care sunt prezentate desigilate pentru retur;
  • imprimante/multifunctionale/aparate de fax care au cartusele/tonerele desigilate;
  • produse aduse pe comenzi speciale ferme pentru a carei furnizare a fost nevoie de plata in avans;
  • furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul prealabil expres al Cumparatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere;
  • folii de protectie pentru ecrane (telefoane, tablete, eBook readere, laptop etc.) care au fost deja utilizate;
  • produse de pe care au fost dezinstalate sistemele de operare sau alte programe software existente la cumparare sau daca produsele au licente OEM activate;
  • acumulatorii, becurile obisnuite, becurile cu halogen (scoase din cutia originala);
  • In cazul pachetelor ce contin console cu jocuri, se va accepta returul pachetului doar in situatia in care jocurile sunt sigilate sau codul aferent jocului nu a fost activat. In cazul in care s-au desigilat jocurile sau codul activat, din valoarea pachetului se va scadea valoarea acestora;
  • daca au fost achizitionate mai multe produse din acelasi model, se accepta retur doar daca unul singur a fost desigilat sau dezambalat;
  • in cazul mai multor produse achizitionate printr-un credit, nu se va putea face returul unui singur produs, ci doar un retur integral, al tuturor produselor.
  • In cazul in care se returneaza un produs dintr-un pachet promotional se va returna diferenta dintre pretul de baza si cel promotional al produsului returnat.

 

Produse care sunt acceptate la retur in anumite conditii:

  • sunt acceptate produsele care fac parte din categoria Comunicatii – IT (telefoane, tablete, laptopuri) cu conditia ca accesul la acesta nu trebuie sa fie limitat prin parole, coduri de acces sau mijloace biometrice de autentificare (scanare amprenta/iris,etc.); sa nu aiba conturi active sau setari personalizate;  sa nu contina date cu caracter personal - clientul garanteaza ca dispozitivul mobil a fost predat reprezentantilor Media Galaxy fara informatii personale sau date cu caracter personal. Media Galaxy nu este responsabil pentru datele cu caracter personal stocate pe dispozitivul mobil predat, responsabilitatea stergerii tuturor datelor cu caracter personal apartine cumparatorului inainte de a returna  produsul;
  • electrocasnice mici care au fost utilizate si sunt aduse curatate pentru retur (aspiratoare, roboti bucatarie, mixere, masini de tocat, aparate de gatit, blendere, storcatoare fructe, fiare si statii de calcat, aparate de cafea);
  • electrocasnicele mari care au fost utilizate si sunt aduse curatate pentru retur (aparate frigorifice, aparate de gatit, masini de spalat, uscatoare rufe, hote);

 

3.   Exercitarea dreptului de retragere

Consumatorul informeaza Media Galaxy cu privire la decizia de retragere din contract prin completarea Formularului de Retur disponibil pe site sau poate returna produsul personal in oricare magazin Media Galaxy.

 

Pentru produsele pentru care solicitarea de retur s-a facut prin Formularul de Retur de pe site, in termen de maxim 1 ora de la transmiterea notificarii, cumparatorul va primi pe e-mail numar de inregistrare si detalii cu privire la solicitarea inaintata. Comunicarea cu clientul se va face in scris pe adresa de e-mail cu care s-a efectuat comanda initiala. Suma aferenta returului se va returna prin transfer in cont bancar, atunci cand clientul a platit prin ordin de plata, prin iTransfer sau in numerar, intr-unul dintre magazinele Media Galaxy, la alegerea clientului.

 

Pentru produsele returnate in magazin sunt necesari urmatorii pasi:

Clientul preda produsul in magazin cu toate componentele, accesoriile, inclusiv manuale si certificate de garantie, obligatoriu insotit de factura/ bon fiscal si de dovada platii, in baza unui proces verbal de predare primire.

Media Galaxy va face o evaluare a starii produsului, inclusiv in ceea ce priveste componentele si accesoriile acestuia. Evaluarea produsului predat in magazin se va face pe loc de catre asistentul de vanzari.

Media Galaxy va emite o factura de stornare cu valoarea rezultata in urma evaluarii si va rambursa clientului suma respectiva de bani, inclusiv costurile initiale ale livrarii daca au fost suportate de cumparator.

Suma aferenta returului, care figureaza in factura fiscala de stornare, ii va fi rambursata clientului in numerar, atunci cand clientul face returul in magazin, in limita plafonului maximal stabilit prin lege, 10.000 lei in cazul persoanelor fizice, respectiv 5.000 lei in cazul persoanelor juridice (masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar” din Legea nr.70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata).

In situatia returului in magazin, daca clientului opteaza pentru inlocuirea produsului returnat cu un alt produs disponibil la vanzare, clientului i se va rambursa doar diferenta dintre valoarea returului si pretul noului produs (sau, dupa caz, va achita diferenta de bani). In cazul unui retur in magazin cu o valoare ce depaseste plafonul maximal pentru platile in numerar, plata se va face tot prin transfer bancar.

 

In cat timp va vom restitui suma aferenta returului?

In cazul returului efectuat in magazin, suma aferenta acestuia va fi restituita pe loc, in limita plafonului maximal al platilor in numerar si in limita numerarului disponibil in casierie in ziua returului.

Termenul se poate prelungi in cazul lipsei de lichiditati, caz in care cumparatorul va fi informat si, cu acordul acestuia, se va stabili o noua data de rambursare a sumei aferenta returului.

Rambursarea sumelor pentru returul online se va face in cel mult 3 zile de la data la care Media Galaxy intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care Media Galaxy este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Ziua in care consumatorul isi exercita dreptul de retragere din contract nu se va lua in seama la calculul termenului, iar in cazul in care ultima zi a termenului este o zi nelucratoare, Media Galaxy va prelungi termenul in mod corespunzator.

 

Prelucrarea datelor cu caracter personal in scopul efectuarii returului

In cazul in care nu exista neconformitati iar produsele indeplinesc toate conditiile de retur mentionate mai sus, angajatii Media Galaxy vor proceda la intocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, in conformitate cu prevederile legale (factura de retur/avans, dispozitie de compensare, dispozitie de plata, chitanta). Datele necesare intocmirii documentelor mai sus mentionate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, seria si nr. CI, cont bancar, dupa caz. Vom folosi datele cu caracter personal in scopul intocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozitiilor legale in vigoare. In cazul in care dumneavoastra nu doriti sa furnizati aceste date, returnarea produselor nu este posibila chiar daca se incadreaza in conditiile de retur mai sus prezentate, intrucat nu ne putem conforma legislatiei din domeniul fiscal.

 

Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare: toate costurile sunt suportate de catre Media Galaxy.

Media Galaxy poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.

Ti-a fost de ajutor acest raspuns?
Citeste mai mult despre